Iskolai előkészítő foglalkozás

A gyermek képességeinek feltérképezése és az általános felkészítés mellett, az esetleges részképesség-gyengeség felismerése és azok fejlesztése a fő cél.
Az iskola és a tanulás csudajó dolog! A gyerekek többnyire kíváncsiak, szeretnek felfedezni új dolgokat, ezt nem szabad figyelmen kívül hagyni a fejlesztésük, tanításuk során.

„A gyerek először játsszon, és ha ebben elfáradt, akkor majd kedvvel, önként veti magát a tanulásba. Mert a gyerek nem lusta, hanem kezdettől fogva mérhetetlenül kíváncsi, és igyekszik elsajátítani a világot.”

Vekerdy Tamás

Mi az iskolaérettség?

Az iskolaérettség többszempontnak való fejlettséget kíván. Fontos a testsúly és a magasság, az izmok és a csontok megfelelő állapota, amelyek a finommozgáshoz szükségesek, valamint a beszéd helyessége, az érzékszervek épsége.

Az értelmi, érzelmi tényezők közül fontos a logikus gondolkodás, a megfigyelőképesség, szintetizáló-szintetizáló képesség, a kitartó figyelem, továbbá a kíváncsiság, a tudásvágy és a kötelességtudat. Végül, de legalább ilyen fontos a szociális érettség is: a beilleszkedési képesség, a viselkedési normák betartása, a közösség elfogadása, és annak normáinak betartása.

Az iskolakezdés

Az iskolakezdés egy meghatározó állomás a gyermek életében. Az óvodai évek lezárásával a kisgyermeknek a játékok birodalmából az iskolapadba kell ülnie, ahol hirtelen nyugodt, az elvárásoknak megfelelő kisiskolássá kell válnia. Azért lássuk be, ez a legtöbb kisgyermeknek nem megy egyik napról a másikra.

Jól jöhet egy átmenet, egy iskolai oktatást megelőző pozitív tanulási élmény, amely segíti a gyermeket abban, hogy megszokja az új helyzetét, elfogadja és megértse a feladatát.

Milyen egy iskola előkészítő foglalkozás?

A foglalkozás egy komplex terápia, mely játékosan, sok mozgással valósul meg, így a tanulás élmény és felfedezés. A fokozatosság-elv mentén, saját gyakorlati megtapasztalásuk által fedezik fel, megismerik a bennük rejlő érzékleteket, képességeket és készségeket, amelyek az iskolai ismeretek elsajátításához szükséges alapokat adják, valamint segítik a gyerekeket abban, hogy az iskolában sok-sok sikerélmény érje őket.

Az iskolaelőkészítő foglalkozás fejlesztési területei:

  • • Nagymozgás
  • • Finommotorika
  • • Szem-kéz koordináció
  • • Dominancia, helyes ceruzafogás kialakítása
  • • Grafomotorium
  • • Szenzoros integráció
  • • Ritmusérzék
  • • Sorrendiség
  • • Beszédmotorika
  • • Auditív és vizuális észlelés és differenciálás
  • • Alak és háttér megkülönböztetés
  • • Alakállandóság
  • • Analizáló-szintetizáló képesség
  • • Általános tájékozottság
  • • Szókincs, kommunikációs készség
  • • Orientációs képesség (saját testen, térben, síkban, időben való tájékozódás)
  • • Térbeli helyzet és viszony
  • • Számfogalom felismerése
  • • Globális mennyiség-felismerés
  • • Mennyiségi-állandóság felismerése
  • • Számkép, számnév, számjegy egyeztetés
  • • Számemlékezet
  • • Mennyiségi relációk
  • • Figyelem és koncentráció
  • • Gondolkodás
  • • Memória
  • • Feladattudat, monotónia-tűrés, kudarctűrés
  • • Szociális készségek